Rekonstrukcija pruge i gradnja novog kolosijeka

EU Projekti
Željeznički kolodvor Koprivnica
  • krajem 2023.

Bolja prometna povezanost grada Koprivnice s okolnim općinama, naseljima i susjednom Mađarskom, kao i brže i sigurnije putovanje, počinje se ostvarivati projektom rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka željezničke pruge na relaciji Križevci-Koprivnica-državna granica.

HŽ infrastruktura je za ovaj veliki projekt potpisala ugovor s turskom tvrtkom Cengiz Insaat Sonavi ve Ticaret A.S. vrijedan više od 3 milijarde kuna s PDV-om. Radovi na području grada obuhvatit će, osim same pruge, i izgradnju brojnih popratnih objekata i prometne infrastrukture, čime će se promijeniti, a što je najvažnije, i unaprijediti uvjeti na prometnicama. Tako će, primjerice, željeznički kolodvor u Koprivnici proći temeljitu obnovu, a kolodvor Mučna Reka postat će stajalište. Od Đelekovečke ceste prema Peteranskoj cesti gradit će se nadvožnjak, kao i jedan prema Zagrebačkoj ulici. Pružni prijelaz Čarda planira se zatvoriti te će tamo biti pješačko-biciklistički pothodnik.

Podvožnjak će biti i ispod pruge u Pavelinskoj ulici prema Ulici Ivana Česmičkog. Projekt će obuhvatiti još radova i u okolnim općinama, poput rekonstrukcije kolodvora Lepavina, izgradnje kolodvora Novo Virje, rekonstrukcije stajališta Majurec, Carevdar, Vojakovački Kloštar i Sokolovac i izgradnje novoga u Peterancu. Ukupno će se graditi sedam mostova, galerija, prolaz za divlje životinje uz još dva vijadukta, osam cestovnih nadvožnjaka, tri podvožnjaka i devet pothodnika, ceste paralelno uz prugu kako bi se moglo do svih čestica do kojih će pruga prekinuti dosadašnji pristup, modernizirat će se oprema, postrojenja i svi potrebni sustavi. Što se uvjeta putovanja vlakom tiče, omogućit će se brzina od 160km/h, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici jer se radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.

Završetak svih radova očekuje se do kraja 2023. godine.